Grafomanka

TÝDEN.CZ

19. 9. 2017
Rubrika: O sexu

Vztahy u dětí s mentálním postižením!

Autor: Michaela Vančurová

16.08.2017 07:00

Pojďte se mnou nahlédnout do mých osobních zkušeností s mentálně postiženými dětmi. Studuji obor Speciální pedagogika na vysoké škole v Olomouci a v rámci studia jsme měli za úkol navštívit zařízení určená pro různý typ postižení. Dnes se s vámi podělím o malou historku ze speciální školy pro mentálně postižené.

Do třídy pro středně těžce mentálně postižené jsem přišla po boku dvou spolužaček a ihned nás uvítala milá paní učitelka. Představili jsme se žákům stylem „ahoj, já jsem Míša, moc mě těší, že vás poznávám“. Ve třídě na mě hledělo celkem 5 dětí (3 dívky a 2 chlapci) ve věku okolo 13let, při čemž jedna dívka byla navíc upoutána na vozík. V rámci procvičování mluveného projevu v hodině českého jazyka dostala učitelka nápad, že by se nám děti jednotlivě mohly představit.

Děti nám vykládaly, jak se jmenují, kolik je jim let, kde bydlí, jaká je jejich rodina a co rádi dělají. Mnohdy jim dělalo problém najít ta správná slova, ale vesměs se s tím popraly. Po celou dobu se i u řeči jeho spolužáků nejvíce projevoval jeden chlapec. Říkejme mu třeba Tomáš. Tomášek má vždy ke všemu, co říci, chvíli neposedí a aktivně se hlásí ke každé činnosti.

Řada na představování došla na velmi šikovnou holčičku Natálku. Dalo by se říci, že je Natálka třídní premiantka. Bez problému zvládá vyjmenovat slovní druhy a najít i příklady těchto druhů, ovšem při představování se trošku styděla. Tváře se jí červenaly a tápala, co vlastně říci. Tomášek ji byl nápomocný a ihned začal vykřikovat:Natálka je moc pěkná a sexy“. Marně se snažila učitelka Tomáška zastavit v proudu jeho slov. „Navíc Natálka je moje holka, že jo Natálko, že mě miluješ,“ dodal Tomáš.

Na to Natálka kývala hlavou, aby nám to potvrdila a dál se roztomile červenala. Ano, ve třídě pro středně těžce mentálně postižené vznikají milostné vztahy. Právě u těchto lidí je velmi těžké skrývat jejich libido. Nedělají si hlavu s tím, jak se jejich touha projevuje. Mají samozřejmě sexuální pudy jako i my intaktní.

Po představování přišla na řadu klasická hodina českého jazyka. Vždy, když Natálka nevěděla, Tomášek ji napovídal (sice chybně, ale i snaha se cení). Doplňoval to šeptem (který slyšela celá třída) o tom, jak se o přestávce budou mazlit a jak by ji chtěl držet za ruku. Culili se na sebe a nepřestávali se šťastně a hlavně upřímně usmívat. Po zvonění jsem vyšla ze třídy a dívala se na fotografie, které jsou umístěny po celé škole. Na většině z nich byl Tomášek s Natálkou ruku v ruce.

Těžko říci, jak jejich vztah pokračuje. Tomášek se s tím nepáře a flirtoval dokonce i se mnou a zbytkem učitelského sboru. Neustále oslovoval jiné ženy „číčo“ nebo „čičino“. Je to „pravý proutník“ a já se nemůžu dočkat, až jejich třídu opět navštívím.

Co se týče sexuality u postižených, dříve z dob, kdy se postižené děti dávaly primárně do ústavu, byla jejich sexualita vážným problémem. Hospitalizovaní se navzájem znásilňovali a troufli si i na personál. Nedokázali své libido držet na uzdě. Dnes jsou děti s postižením integrovány nebo se vzdělávají ve speciálních školách či třídách.



Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
   Hodnocení  -

Diskuze

Michaela Vančurová

Od chvíle, co jsem se naučila držet tužku a papír v ruce, jsem si psaní zamilovala. Stala se ze mě zapřísáhlá grafomanka, která má vždy světu, co říci. Začala to pouhým blogem a nyní můžu říci, že můj koníček je mou prací. Ano, mám štěstí.
Autorka
Oblíbenost autora: 10

O autorovi

Grafomanka

Kalendář

<<   září 2017

PoÚtStČtSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930