Grafomanka

TÝDEN.CZ

18. 10. 2017
Rubrika: O sportu

Proč začít s jógou?!

Autor: Michaela Vančurová

30.09.2017 07:00

Ráda bych vám v tomto článku pověděla, proč začít s jógou a jaké jsou její hlavní benefity. Někteří tvrdí, že jóga se nedá považovat za sport, že je to jen pouhé protahování a dýchání. Tito lidé by se pravděpodobně již po první lekci divili, jak by se zapotili. Dle mého názoru je to rozhodně vhodný doplněk ke klasickému posilování či sportování, pokud jste se rozhodli dělat něco pro své tělo.

Považujeme-li jógu za sport, pak je to přesně ten druh sportu, který mě osobně vyhovuje nejvíce. Nejsem soutěžní typ, nerada se utkávám s jinými lidmi a měřím s nimi síly. Dokonce ani nepreferuji týmové aktivity, kde se spoléhám na své spoluhráče a oni taktéž na mě. Jóga je vhodná pro individualisty. Zde jedete sami za sebe.

Jóga je určená pro všechny. Nevybírá si, nijak nás neselektuje. Mladí i staří jsou vítáni. Je vhodná také pro lidi s onemocněním dýchacích cest, jelikož se při józe učíme správnému dýchání. Při jednotlivých cvicích si protahujeme celé tělo, což je proces, který by měl dělat každý z nás. Vhodný na záda, klouby, svaly, bolesti za krkem nebo menstruační bolesti. Často se objevuje fráze „sportem k trvalé invaliditě“ – to u jógy je to přesně naopak.

Jóga nám pomáhá udržovat nejen fyzické zdraví, ale především to psychické, které je stejně (možná i více) důležité. Nikdy jsem se necítila tolik uvolněně jako po mé první lekci jógy. Měla jsem pocit, že všechny problémy odpluly, že mám čisté myšlenky a rozumné úsudky. V ten moment jsem měla pocit, že dokáži, cokoliv jen budu chtít. Byla jsem pozitivně naladěna a mé tělo mi děkovalo. Ani po letech se po cvičení necítím jinak. Stále tento úžasný pocit přetrvává.

Jógu můžete dělat kdekoliv. Ano, pro začátek je dobré si zaplatit hodiny s profesionálkou, která vám ukáže, jak na to. Později si můžete sestavit vlastní sestavu, případně cvičit podle videí na internetu nebo knížek. Máte mnoho možností, kde k józe přijít. Není to ani cvičení nijak finančně náročné. Vhod vám přijde cvičební podložka, která bude šetrná pro vaše záda, zadeček i klouby. Cvičit můžete v čemkoliv, přineste si na pomoc také láhev čiré vody a toť je vše! Nic speciálního, nic náročného.

Možná vám zpočátku budou dělat některé cviky problémy. Je potřeba postupovat pomalu a s rozvahou. Dejte si na čas, abyste svému tělu neublížili. Poté už se budete jen zlepšovat. Uvidíte, že progres je rychlý a znatelný. Vaše rozsahy se budou zlepšovat, vaše tělo bude pružnější (ne tolik zranitelné), zlepší se vám držení těla (i přes den při chůzi a sezení) a budete vědět, jak správně dýchat.

A tohle jsou, lidičky, důvody, proč miluji jógu.



Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
   Hodnocení  -

Diskuze

Michaela Vančurová

Od chvíle, co jsem se naučila držet tužku a papír v ruce, jsem si psaní zamilovala. Stala se ze mě zapřísáhlá grafomanka, která má vždy světu, co říci. Začala to pouhým blogem a nyní můžu říci, že můj koníček je mou prací. Ano, mám štěstí.
Autorka
Oblíbenost autora: 10

O autorovi

Grafomanka

Kalendář

<<   říjen 2017

PoÚtStČtSoNe
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031