Grafomanka

TÝDEN.CZ

17. 12. 2018
Rubrika: O zdraví

Zásady, které vám pomohou usínat!

Autor: Michaela Vančurová

02.04.2018 07:00

Uleháte do postele s tím, že se opět budete v noci převracet z jedné strany na druhou a usnete až k ránu, kdy je potřeba vstávat? V tomto článku vám poradím několik zásad, které povedou k snadnějšímu usínání. Spánek je pro regeneraci našeho těla nezbytný, proto čím kvalitnější, tím lepší.

Pohodlí je zásada č. 1! K bezproblémovému usínání je zapotřebí cítit se maximálně komfortně. Je tedy i důležité, co na sobě máte oblečení. Doporučila bych vám noční košile, které jsou vzdušné, nikde vám nebudou zavazet nebo vás snad škrtit a stahovat. Dopřejí vám maximální volnost a rozhodně se v nich v parných dnech nebudete potit. Pozor však! Prodávají se jak dámské, tak pánské noční košile. Výrobci nezapomněli na pány a jejich pohodlí. Noční košile jsou nejen pohodlné a praktické, ale také velmi slušivé. 

Zainvestujte do kvalitní postele! Usínáte na rozkládacím gauči? Máte doma 30 let starou postel, z které trčí péra? Pokud byste měli od něčeho investovat, pak je to právě vaše postel. Ta vám zaručí kvalitní spánek dobrý pro vaše fyzické, ale hlavně psychické zdraví. Dbejte také na výběr té správné matrace! Pokud žena preferuje jinou tvrdost než muž, pak již není problém pořídit dvě matrace (na každou stranu postele jednu).

Prostředí, ve kterém usínáte… Prostředí, v kterém usínáte, by vám mělo být především příjemné. Výmalba by měla být jemná, nikterak divoká a rušivá. Usínání podpoří také útulnost prostoru! Prostředí by mělo být vlhké s čistým vzduchem, proto nezapomínejte před spaním vždy vyvětrat a případně si můžete pořídit čím dál populárnější zvlhčovače vzduchu.

Vytvořte si usínací rituál! Naučte své tělo usínat. Rituál může probíhat například takto: nejprve si dáte uklidňující vanu, která vás zrelaxuje po krušném dni. Mnoho lidem pomáhá na noc vypít horké mléko (s medem). Naopak se vyhněte těžkým pokrmům. Není dobré chodit spát s pocitem hladu, ale rozhodně ne ani po těžkém jídle a sladkém pití či kofeinu. Ulehejte do postele vždy ve stejný čas. Poté si můžete pustit uklidňující hudbu (bílý šum) nebo si chvíli číst.

Je to ve vaší hlavě! Někdy je problém s usínáním právě a pouze ve vaší hlavě. Pokud chodíte do postele s tím, že dnes určitě zase neusnete, pak to svému tělu nedovolíte. Nejsem příznivce prášků na spaní, ale dobrou alternativou je pilulka hořčíku, která vás uklidní a pomůže usnout. Pokud se v posteli dlouho převalujete ze strany na stranu, prostě se zvedněte a jděte dělat nějakou únavnou činnost. Časem na vás únava dolehne.



Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
   Hodnocení  10

Diskuze

Michaela Vančurová

Od chvíle, co jsem se naučila držet tužku a papír v ruce, jsem si psaní zamilovala. Stala se ze mě zapřísáhlá grafomanka, která má vždy světu, co říci. Začala to pouhým blogem a nyní můžu říci, že můj koníček je mou prací. Ano, mám štěstí.
Autorka
Oblíbenost autora: 9.67

O autorovi

Grafomanka

Kalendář

<<   prosinec 2018

PoÚtStČtSoNe
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31