Grafomanka

TÝDEN.CZ

16. 10. 2018
Rubrika: O jídle a pití

Jak se přestat přejídat nezdravým jídlem?!

Autor: Michaela Vančurová

09.04.2018 07:00

Také tak nesnášíte, když se přejíte, cítíte se těžká(ý) a tlačí vás žaludek? Přejídání neodmyslitelně patří k vánočním svátkům, nicméně pro mnohé z nás je denní kávou. Proč to lidé dělají a jak se tomu vyvarovat? Tohle jsou mé tipy, které na mě zaručeně fungují. Inspirujte se!

Přejídáte se z nudy! Jeden z nejčastějších důvodů, proč jíte a jíte a jíte – je nuda. Nemáte co na práci, a tak prostě jíte. Co jiného také dělat při chvilku relaxu u filmu, že ano? Na to platí jednoduché pravidlo – zabavte se. Pokud budete mít co dělat, nebudete vyhledávat, co byste dobrého smlsnuli.

Vidíte to a tak to sníte! Co oči nevidí… Je běžné, že okolo Vánoc nám straší na stole tác s cukrovím. Celý den se na něj díváme a honí nás mlsná. Postupně uzobáváme, až jsme z toho celý přejedení. Pokud sladkosti neuvidíte, nebudou vás tolik lákat.

Pokud je nebudete mít doma, nesníte je! Máte doma tajné zásoby nezdravého jídla, které vás lákají? Pak není takový problém jít do skříně a sníst je. Nejlépe uděláte, pokud si tyto neřesti ani nekoupíte. Je totiž dost možné, že večer se vám pro chipsy do obchodu nebude chtít jít. A pozor! Nikdy nechoďte nakupovat s prázdným žaludkem, budete mít na vše chuť a nakoupíte nesmysly.

Máte prostě hlad! Co takhle místo pozobávání si dát něco pořádného, co vás skutečně nasytí. Nahraďte to nezdravé něčím zdravým. Například si dejte místo gumových bonbonů zdravější ovoce. Dostanete do těla potřebné vitaminy a ukojíte chuť na sladké. Místo slaných brambůrků si dejte plnotučný sýr a místo párků vysokoprocentní šunku.

Máte prostě žízeň! Říká se, že hlad je převlečená žízeň – to sice neplatí vždy, ale v některých případech to může být pravdou. Zkuste vypít sklenici vody… ještě pořád máte pocit prázdného žaludku?

Jak se tedy nepřejídat? Dejte si na talíř menší porci. Určitě si často říkáte, že při nejhorším prostě necháte něco na talíři … jenže pak vám to nedá, láká vás to a vy to sníte a poté se cítíte přeplněný. Prokládejte jídlo pitím (nejlépe čistou vodou s citronem nebo například mátou). Jezte častěji, ale menší porce.

Nahraďte nezdravé zdravější variantou! Poslední tip je prakticky ten vůbec nejlepší! Nahraďte sladkosti zdravějším ovocem. Dalším příkladem jsou například batáty - jedná se o zdravé brambory. Od brambor se batáty liší podlouhlým tvarem. Dají se vařit, smažit i péct. Můžete je připravit ve formě bramborové kaše, polévky nebo je přidat do salátu. A při dietě je důležitým faktem to, že je jejich energetická hodnota o polovinu vyšší než u brambor. Obsahují zvýšené množství karotenoidů, bílkovin, vitamínu A, B6 a C, vápníku, draslíku, železa a také nerozpustné vlákniny. Tohle jsou výživové hodnoty, které vašemu tělu rozhodně prospějí.



Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
   Hodnocení  10

Diskuze

Michaela Vančurová

Od chvíle, co jsem se naučila držet tužku a papír v ruce, jsem si psaní zamilovala. Stala se ze mě zapřísáhlá grafomanka, která má vždy světu, co říci. Začala to pouhým blogem a nyní můžu říci, že můj koníček je mou prací. Ano, mám štěstí.
Autorka
Oblíbenost autora: 9.13

O autorovi

Grafomanka

Kalendář

<<   říjen 2018

PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031